Maasstraat 19, 5361 GE Grave (bij Nijmegen)

Slapen is goed voor je huid😴😴😴

Wist je dat?!? Slapen goed is voor je huid!? 😮
Nu het koud buiten is en gaat sneeuwen, is er niets lekker dan slapen toch?!? 😴

Een onderzoek uit Zweden laat zien dat mensen die kortdurend weinig slapen significant meer hangende oogleden, rode en gezwollen ogen, donkere kringen, bleke huid, rimpels, fijne lijntjes en hangende mondhoeken hebben dan mensen die een goed slapen.
Een ander onderzoek (wederom uit Zweden) toonde aan dat mensen die weinig slapen als minder aantrekkelijk en gezond worden beoordeeld.
Dr. Baron uit Cleveland deed ook onderzoek naar het effect op de huid van langdurig slecht of te kort slapen.
Hieruit bleek dat mensen die langdurig te kort of slecht slapen meer kans hebben op een versnelde huidveroudering.
Bovendien herstelt de huid van goede slapers sneller na zonschade of huidirritatie.

Slaaptips:

😴 Wie overdag veel buiten is slaapt ‘s nachts beter; zorg overdag voor voldoende blootstelling aan daglicht. Juist in de donkere maanden.
😴 Zorg voor voldoende ventilatie in de slaapkamer tijdens en na het slapen. Overdag lekker het raam openzetten voor frisse lucht en ventilatie
😴 Probeer je vast te houden aan een slaap- en ontwaakritme; Ja ja de 3 R-‘en Rust, Ruimte en Regelmaat geven iedereen een beter bioritme. Ook in het weekeind.
😴 Zorg voor een goede ademhaling. Bij stress en spanning ga je automatisch korter en oppervlakkiger ademhalen. Maak tijd om bijvoorbeeld 2x per dag voor en na het slapen ademhalingstechnieken toe te passen.
😴 Maak je slaapkamer 30 minuten voor het slapen gaan vrij van (licht-)prikkels, dus laat smartphone en tablet maar lekker in de woonkamer liggen.
😴 Laat alcohol en cafeïne staan in de avonduren. Pak kruidenthee en/of lees een boek.

ZZZZZZZ slaap lekker vanavond……

Leave a comment

Open chat
Kom je er niet uit? Stuur een bericht!