Gezichtsyoga

Vincent van Schijndel Blog

Verstevig je huid, probeer gezichtsyoga!

Kom jij al jaren bij Beauté om je huid in topconditie te houden, maar wil je ook zelf graag bijdragen aan het proces? Probeer dan eens gezichtsyoga. Deze vorm van training voor de huid zorgt voor verstrakking, versteviging en voorkomt verslapping, met name in de hals. Let wel, dit is het meest effectief wanneer je hierin dagelijks een klein stukje van je tijd investeert. Wij raden aan om ’s morgens te starten met gezichtsyoga om je huid direct te laten ontwaken en een energie boost te geven.Hoe werkt het?
Hieronder leggen wij stap-voor-stap uit hoe je gezichtsyoga toe kunt passen. Tevens vind je onderaan de pagina een korte tutorial zodat je op video heel gemakkelijk kunt zien hoe je deze oefeningen uitvoert.

 

KIN LIFT                                       

Met deze oefening verstevig je de huid rondom de kin en verminder je vetophopingen die zorgen voor die vervelende dubbele of hangende kin.
Tuit je lippen zo ver mogelijk naar je linkerwang (je moet aan de rechterkant een stretch voelen).
Draai je hoofd naar links en lift je kin zodat je omhoog kijkt in een hoek van ongeveer 45 graden. Je voelt een stretch in de nek.
Houd deze houding 3 seconden vast. Herhaal vanaf de beginhouding.
Voer alle stappen uit, maar dan naar de rechterzijde.

WANG LIFT
Hangwangen en verslapping kun je tegengaan met deze oefening doordat de wangen steviger worden en meer vorm krijgen. Tevens verbetert het de doorbloeding voor een frisse uitstraling. Met de wanglift kunnen we lachrimpels verzachten en liften we de ogen.
Plaats beide handpalmen op je slapen
Duw je handen met een lichte druk omhoog waarbij de zijkanten van je gezicht gelift worden
Maak een O met je mond en probeer deze zo lang mogelijk te maken door je kaak te laten zakken
Houd deze houding 5 seconden vast en herhaal vervolgens tweemaal.

OOG LIFT
Om kraaienpootjes, wallen en verslapping onder de ogen te verminderen is er een speciale yoga oefening voor de oog zone. Een frisse oogopslag en strakkere oogcontouren zal het resultaat zijn van het consequent uitvoeren van deze oefening.
Plaats je middelvingers op de binnenste hoek van de wenkbrauwen, terwijl je met de wijsvingers op de buitenste hoeken rust. Oefen lichte druk uit.
Kijk naar het plafond zonder de kin te liften. Zet kracht in de spieren in de onderste oogleden waardoor je de onderste oogleden omhoog trekt en ontspan.
Herhaal dit zes keer, waarna je de ogen dichtknijpt voor 10 seconden. Ontspan de ogen.

KAAK LIFT
Wanneer het gebied rondom de mond jouw probleemzone is, dan is deze oefening een must. De spieren rondom de mond worden verstevigd en slappe huid verstrakt, waardoor fijne lijntjes verminderen.
Verberg je tanden met je lippen terwijl je een O maakt met je mond
Verbreed de O door te glimlachen. Zorg ervoor dat je tanden door je lippen verborgen blijven. Ga zes keer van een O naar een glimlach en rustig weer terug.
Houd de glimlach vast en beweeg je kaak rustig op en neer terwijl je hoofd naar achteren kantelt. Ontspan en herhaal nog tweemaal.

WENKBRAUW LIFT
Met deze oefening versterk je de voorhoofdsspieren, waardoor de wenkbrauwen worden gelift. De wangen en kaaklijn profiteren ook van deze oefening.
Plaats onder ieder oog een wijsvinger, wijzend naar je neus
Verberg je tanden met je lippen en maak een O met je mond
Knipper met je ogen terwijl je gedurende 30 seconden omhoog kijkt. Ontspan

HALS LIFT
In de hals willen we allemaal graag een “kalkoen hals” voorkomen of verminderen. Deze oefening helpt het weefsel in de hals te verstevigen voor een jongere uitstraling. Door de spieren te versterken word de huid strakker en verminderen lijnen en losse huid.
Laat je hoofd achterover rusten en kijk naar boven. Plaats je vingertoppen op je kaaklijn en strijk zacht over de huid naar beneden.
Breng je hoofd terug rechtop en herhaal nog tweemaal
Houd je handen op je sleutelbeen en trek de huid heel licht naar beneden. Sluit je mond en duw je onderlip zo ver mogelijk vooruit. Voel een stretch in je hals. Houd dit vast terwijl je viermaal diep ademhaalt. Ontspan.

 

TIP: Deze oefeningen zijn extra effectief wanneer je ze combineert met de Passage Massage (bindweefselmassage) of de LipoCell (vet onder de kaak verminderen).

Met vriendelijk groet,

Esmee van Megen (Huidspecialist bij Beauté Huidinstituut)